Ως 150 εκατ. ευρώ για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου



Μέσα στον Φεβρουάριο θα γίνουν οι ανακοινώσεις από την κυβέρνηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και περίπου την Ανοιξη θα έρθει το νομοθετικό πλαίσιο στη Βουλή για ψήφιση.
Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει πρώτα στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ από το 2019 θα εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα νησιά της χώρας. 
Ο προϋπολογισμός του μέτρου αρχικά θα είναι 50 εκατ. ετησίως, ποσόν το οποίο στην πλήρη εφαρμογή του θα φτάσει τα 150 εκατ. ετησίως.
Τα χρήματα αυτά θα προκύψουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ παράλληλα γίνονται ενέργειες για την αναζήτηση επικουρικών χρηματοδοτήσεων από ευρωπαϊκά προγράμματα. 
Νεκτάριος ΣαντορινιόςΝεκτάριος Σαντορινιός, υφυπουργός Ναυτιλίας: To μεταφορικό ισοδύναμο θα εφαρμοστεί αρχικά στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από το 2019 και στα υπόλοιπα νησιά της χώρας | EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτά έκανε γνωστά ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός από τη Μυτιλήνη, όπου βρέθηκε σε εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας αναλυτικά για το μεταφορικό ισοδύναμο.
Οπως είπε, αποτελούσε ένα αίτημα δεκαετιών τόσο των νησιωτών όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών, η δε φιλοσοφία του μέτρου αφορά την επιδότηση της μεταφοράς επιβατών-νησιωτών και τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τα νησιά. 
Ωστόσο χαρακτήρισε το εγχείρημα «δύσκολο», καθώς συνεχώς προκύπτουν νέες παράμετροι που πρέπει να συνυπολογίσουν.
Ανέφερε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο ακουγόταν για πάρα πολλά χρόνια, αλλά κανένας δεν είχε την πολιτική τόλμη να το εφαρμόσει και πως πρότυπο έχουν την ευρωπαϊκή εμπειρία, δηλαδή το μεταφορικό ισοδύναμο που εφαρμόζεται σε Ιταλία, Γαλλία, Σκοτία, Δανία. 
Ανέφερε επίσης ότι η Γενική Γραμματεία Αιγαίου έχει αναθέσει εδώ και καιρό σχετική μελέτη στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και αυτή τη στιγμή οι προτάσεις αξιολογούνται από τη Γενική Γραμματεία, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το γραφείο του, ενώ σύντομα θα τεθεί ως αντικείμενο συνεργασίας με το υπουργείο Οικονομικών, όπου από κοινού θα ανακοινώσουν τον τρόπο εφαρμογής του μέτρου.
Επόμενο στάδιο, απαραίτητο κατά τη γνώμη του Νεκτ. Σαντορινιού, αφού πρόκειται ουσιαστικά για ένα μέτρο-τομή στα νησιωτικά χρονικά, είναι η διαβούλευση αυτής της πρότασης με τους νησιώτες και τους φορείς των νησιών. 
Ενα στοιχείο πάντως που έχει ενδιαφέρον (και το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, απασχολεί αρκετά τους εμπλεκόμενους για την υλοποίηση της εφαρμογής του μέτρου) είναι εάν την επιδότηση θα τη λαμβάνει ο επιβάτης ή η ακτοπλοϊκή εταιρεία. 
Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός από την Κάλυμνο, όπου βρέθηκε για τη γιορτή των Θεοφανίων στις 6 Ιανουαρίου, είχε εξαγγείλει την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, λέγοντας ότι υπάρχει η συναίνεση των εταίρων μας, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν αναφέρεται μόνο στους θεσμούς, αλλά και στους εταίρους της Ε.Ε., «καθώς ένα κρίσιμο θέμα είναι και η αποδοχή του και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, για το οποίο έχει γίνει πολύ σοβαρή διεργασία». 
Με τον όρο μεταφορικό ισοδύναμο εννοείται η δυνατότητα που θα έχουν οι κάτοικοι των νησιών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές τους από και προς τα νησιά να πληρώσουν κόμιστρα ισόποσα με τα αντίστοιχα, τα οποία χρεώνονται για τη χρήση άλλων μέσων μεταφοράς (οδικές- σιδηροδρομικές) στην ηπειρωτική χώρα.
Το επιπλέον κόστος θα επιδοτηθεί από κρατική ή κοινοτική χρηματοδότηση. Το ανάλογο θα ισχύει και για τα εμπορεύματα. 
www.efsyn.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο 34χρονος υποψήφιος Δήμαρχος Σάμης, αποκαλύπτει.... VIDEO

Σεμινάριο αυτοάμυνας στην Σχολή Kung Fu στο Αργοστόλι

Ο Δημήτρης Ιμπραήμ (Greenpeace) στα Νέα της Kefalonias.gr