Ανακοίνωση Λαϊκής Συσπείρωσης
Στις 16 & 17 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη Περιφερειακό Συμβούλιο. Την πρώτη ημέρα το Συμβούλιο ασχολήθηκε με θέματα της Ιθάκης. Παρευρέθηκαν 25 από τους 41 περιφερειακούς συμβούλους ,μόλις 4 παραπάνω από την απαιτούμενη απαρτία. Γεγονός που δεν δικαιολογείται παρά την απροθυμία της διοίκησης να καταβάλει στους συμβούλους τα έξοδα μετακίνησης για τα συμβούλια που πραγματοποιούνται μακριά από την έδρα. Η Λαϊκή Συσπείρωση συμμετείχε και με τους δύο περιφερειακούς συμβούλους που έχουν εκλεγεί.
Η παράταξή μας κατέθεσε επερωτήσεις για την πορεία των έργων στην Ιθάκη , και για άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί και εισηγήσεις για τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που κατά την άποψή μας ταλαιπωρούν τους κατοίκους.
Συγκεκριμένα επερωτήσεις
α) Για το λιμάνι του Πίσω Αετού
β) για τη βραχοπροστασία (οι βράχοι που κρέμονται πάνω από το οδικό δίκτυο)
γ)για την κατάσταση του οδικού επαρχιακού δικτύου και την πρόσβαση σε παραλίες – Μάρμακας – Καμίνια – Σχίνος)
δ) για τις Αρχαιολογικές ανασκαφές και τα ευρήματα
Η περιφερειακή αρχή απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλα τα θέματα μετατοπίζοντας τις ευθύνες πότε στην έλλειψη αναγκαίων πόρων , πότε στην υποχρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και πότε στην υπάρχουσα νομοθεσία που αφορά στα δημόσια έργα. Έτσι δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα για την έναρξη των εργασιών στο λιμάνι του πίσω Αετού και στη βραχοπροστασία, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις τόσο τις δικές μας όσο και άλλων παρευρισκομένων Ιθακησίων. Για το επαρχιακό οδικό δίκτυο , για την πρόσβαση στις παραλίες και τις ανασκαφές μετέθεσε τη λύση των προβλημάτων στις καλένδες αν και πότε θα γίνουν σοβαρές μελέτες.
Στο πρώτο θέμα που καταθέσαμε για την ημερήσια διάταξη
Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα με πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης ομόφωνα αποφασίστηκε ψήφισμα που θα δοθεί στο Υπουργείο και στα ΜΜΕ, για την ανάγκη επαναλειτουργίας της γραμμής με σύγχρονο και ασφαλές πλοίο , φθηνό εισιτήριο καθημερινά δρομολόγια που να εξασφαλίζουν την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων.
Στο δεύτερο θέμα για την λειτουργία του Βιολογικού καθαρισμού των αστικών λυμάτων, η πρότασή μας ήταν η εξής: Να αναλάβει η περιφέρεια τη σύνταξη μελέτης χωροθεσίας σύγχρονης μονάδας και την εξ ολοκλήρου κατασκευή της εντάσσοντάς την στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ή σε κάποιο από τα διασυνοριακά προγράμματα που τρέχουν σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. Εδώ φάνηκε καθαρά η απροθυμία της Περιφέρειας να σκύψει πραγματικά πάνω από τα λαϊκά προβλήματα και να παλέψει για τη λύση τους. Στην τοποθέτησή τους οι επικεφαλής της αφού αναλώθηκαν σε ιστορική αναδρομή του προβλήματος επιδόθηκαν σε μια άσκοπη μετατόπιση των ευθυνών της μη κατασκευής και λειτουργίας στις κατά καιρούς Δημοτικές αρχές. Δεν ανέλαβαν έτσι τη παραμικρή ευθύνη για τη λύση του προβλήματος αν και η Ιθάκη είναι από τα λίγα μέρη που έχουν μπει στο στόχαστρο των Υγειονομικών αρχών της ΕΕ για την έλλειψη Βιολογικού καθαρισμού.
Ο λαός ας βγάλει και εδώ τα συμπεράσματά του. Θα παραμείνει σιωπηλός αποδέκτης όλων των αντιλαϊκών νόμων που ξεζουμίζουν την λαϊκή οικογένεια ή θα ενώσει τις δυνάμεις του με εκείνες τις δυνάμεις που είναι απέναντι στο κεφάλαιο τους εφοπλιστές και τους βιομήχανους που μας κλέβουν τη ζωή και τα όνειρα.
Εμείς είμαστε εδώ. Ο λαός έχει τη δύναμη να αλλάξει τα πάντα.
Η παράταξή μας κατέθεσε επερωτήσεις για την πορεία των έργων στην Ιθάκη , και για άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί και εισηγήσεις για τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που κατά την άποψή μας ταλαιπωρούν τους κατοίκους.
Συγκεκριμένα επερωτήσεις
α) Για το λιμάνι του Πίσω Αετού
β) για τη βραχοπροστασία (οι βράχοι που κρέμονται πάνω από το οδικό δίκτυο)
γ)για την κατάσταση του οδικού επαρχιακού δικτύου και την πρόσβαση σε παραλίες – Μάρμακας – Καμίνια – Σχίνος)
δ) για τις Αρχαιολογικές ανασκαφές και τα ευρήματα
Η περιφερειακή αρχή απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλα τα θέματα μετατοπίζοντας τις ευθύνες πότε στην έλλειψη αναγκαίων πόρων , πότε στην υποχρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και πότε στην υπάρχουσα νομοθεσία που αφορά στα δημόσια έργα. Έτσι δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα για την έναρξη των εργασιών στο λιμάνι του πίσω Αετού και στη βραχοπροστασία, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις τόσο τις δικές μας όσο και άλλων παρευρισκομένων Ιθακησίων. Για το επαρχιακό οδικό δίκτυο , για την πρόσβαση στις παραλίες και τις ανασκαφές μετέθεσε τη λύση των προβλημάτων στις καλένδες αν και πότε θα γίνουν σοβαρές μελέτες.
Στο πρώτο θέμα που καταθέσαμε για την ημερήσια διάταξη
Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα με πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης ομόφωνα αποφασίστηκε ψήφισμα που θα δοθεί στο Υπουργείο και στα ΜΜΕ, για την ανάγκη επαναλειτουργίας της γραμμής με σύγχρονο και ασφαλές πλοίο , φθηνό εισιτήριο καθημερινά δρομολόγια που να εξασφαλίζουν την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων.
Στο δεύτερο θέμα για την λειτουργία του Βιολογικού καθαρισμού των αστικών λυμάτων, η πρότασή μας ήταν η εξής: Να αναλάβει η περιφέρεια τη σύνταξη μελέτης χωροθεσίας σύγχρονης μονάδας και την εξ ολοκλήρου κατασκευή της εντάσσοντάς την στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ή σε κάποιο από τα διασυνοριακά προγράμματα που τρέχουν σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. Εδώ φάνηκε καθαρά η απροθυμία της Περιφέρειας να σκύψει πραγματικά πάνω από τα λαϊκά προβλήματα και να παλέψει για τη λύση τους. Στην τοποθέτησή τους οι επικεφαλής της αφού αναλώθηκαν σε ιστορική αναδρομή του προβλήματος επιδόθηκαν σε μια άσκοπη μετατόπιση των ευθυνών της μη κατασκευής και λειτουργίας στις κατά καιρούς Δημοτικές αρχές. Δεν ανέλαβαν έτσι τη παραμικρή ευθύνη για τη λύση του προβλήματος αν και η Ιθάκη είναι από τα λίγα μέρη που έχουν μπει στο στόχαστρο των Υγειονομικών αρχών της ΕΕ για την έλλειψη Βιολογικού καθαρισμού.
Ο λαός ας βγάλει και εδώ τα συμπεράσματά του. Θα παραμείνει σιωπηλός αποδέκτης όλων των αντιλαϊκών νόμων που ξεζουμίζουν την λαϊκή οικογένεια ή θα ενώσει τις δυνάμεις του με εκείνες τις δυνάμεις που είναι απέναντι στο κεφάλαιο τους εφοπλιστές και τους βιομήχανους που μας κλέβουν τη ζωή και τα όνειρα.
Εμείς είμαστε εδώ. Ο λαός έχει τη δύναμη να αλλάξει τα πάντα.