Το ΥΕΝ συγκαλύπτει τις παρανομίες των εφοπλιστών σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών
Κατόπιν αιτήματος της ΠΕΝΕΝ προς το σύνολο της Ιεραρχίας του
Λιμενικού Σώματος και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ σχηματίστηκε
κλιμάκιο της ΠΝΟ αποτελούμενο από τον Γεν. Γραμματέα της ΠΕΝΕΝ Κροκίδη
Νικόλαο, τον Γεν. Γραμματέα της ΠΕΑΘΕΝ Αλεξάκη Αναστάσιο, τον Γεν.
Γραμματέα της ΠΣΟΑΕΝ Δανομάρα Ευάγγελο και το μέλος κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ
Περάκη Άγγελο, για ελέγχους εν πλω στην Πορθμειακή γραμμή
Κυλλήνης-Ζακύνθου-Κεφαλονιάς.
Στις 23/08/2017 επιβιβαστήκαμε στο πλοίο ΜΑΡΕ ΝΤΙ ΛΕΒΑΝΤΕ όπου ζητήσαμε έλεγχο στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος και στην εφαρμογή της Σ.Σ. Εργασίας. Το εν λόγω πλοίο είχε έναρξη εργασιών 04:30 και παύση 00:35 και χρόνο ανάπαυσης εντός 24ωρου 4:30 ώρες!!! Στην συνέχεια του ελέγχου το κλιμάκιο της Λιμενικής αρχής μας δήλωσε ότι το σήμα για τον έλεγχο από το ΥΕΝ αναφέρει για έναν εκπρόσωπο της ΠΝΟ και χαρισματικά μας επιτρέπουν να είμαστε όλοι παρόντες(!!!), μας δήλωσαν ότι δεν είναι εξειδικευμένοι για τέτοιου είδους ελέγχους και ο αρμόδια εξουσιοδοτημένος επιθεωρητής του ΥΕΝ να μας δηλώνει ότι πρώτη φορά ελέγχει πλοίο με ελληνική σημαία…. Στον έλεγχο για τη διαπίστωση αλλαγής βάρδιας Πλοιάρχων η γέφυρα κλειδώθηκε και δεν προέβηκε στην διαπίστωση της αλλαγής λέγοντας στο μέλος του κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ ότι: «ξέρετε τι γίνεται εδώ!!!» Στην συνέχεια και ενώ το πλοίο έκανε φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων, ταυτόχρονα εφοδιαζόταν με καύσιμα (γεγονός το οποίο απαγορεύεται ρητά και αυστηρά για λόγους ασφαλείας). Παρά ταύτα μας δηλώθηκε ότι αυτό είναι νομιμότατο. Το κλιμάκιο της ναυτολογίας Πάτρας μας επικαλέστηκε βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 83Α/1952) για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης αγνοώντας και περιφρονώντας την οικία ΣΣΕ Επίσης διαπιστώθηκε παράβαση η οποία αφορούσε σπαστό ωράριο εργασίας για πέντε μέλη του πληρώματος. Η ναυτολογία Κυλλήνης έφερε αντιρρήσεις ποιο Λιμεναρχείο θα τη διαπιστώσει γιατί όπως μας δήλωσε όποιος διαπιστώσει παράβαση μετατίθεται όπως έγινε πρόσφατα σε δυο συναδέλφους τους….!!!! Το εν λόγω πλοίο είχε δρομολόγιο οχληρών (καύσιμα) και μας ζητήθηκε να αποβιβαστούμε 5 ώρες νωρίτερα από το πέρας των εργασιών του πλοίου, πράγμα το οποίο θεωρούμε ανεπίτρεπτο στην άσκηση των καθηκόντων του κλιμακίου.
Στις 24/08/2017 μεταβήκαμε στο πλοίο Ζάκυνθος 1 με κλιμάκιο της ναυτολογίας Πάτρας-Κεφαλονιάς και Κατάκολου, όπου στη συνέχεια του έλεγχου η ναυτολογία του Κατάκολου κατά την άποψή της μας δήλωσε ότι η υπερωριακή απασχόληση της προηγούμενης ημέρας μεταφέρεται στη επομένη (συγχέοντας σκόπιμα και αυθαίρετα τον χρόνο εργασίας με την υπερωριακή απασχόληση) και με αυτό τον τρόπο βγαίνουν τα ωράρια και είναι νομιμότατο όπως το γράφουν και στο αρχείο ωρών ανάπαυσης των ναυτικών. Η άποψή της είναι τυπικά και ουσιαστικά αυθαίρετη και στην πραγματικότητα αποσκοπεί στην συγκάλυψη των υπερβάσεων που συστηματικά σημειώνονται στο ανωτέρω πλοίο.
Καθημερινά το πλήρωμα εργάζεται 21 ώρες χωρίζοντάς το σε βάρδιες όπως χαρακτηριστικά για το πλήρωμα καταστρώματος 1 Ναύκληρος, 2 Ναύτες και 1 Ναυτόπαις που εργάζεται εκ περιτροπής και στις δυο βάρδιες (το οποίο συνιστά καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας). Μετά από έντονη διαμαρτυρία μας για τις απόψεις της Λιμενικής αρχής καταγράφτηκε η παράβαση ότι το 50% του πληρώματος δεν έχει συνεχές οκτάωρο και δεν εφαρμόζεται η ΣΣ Πορθμείων, ζητήσαμε την παρέμβαση εισαγγελικής αρχής επικαλούμενοι τις παραβάσεις για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας όπου και μας αρνήθηκαν. Στην φάση αυτή κρίναμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα αρμόδια Λιμενικά όργανα επιδιώκουν μεθοδικά και κατ΄ εξακολούθηση να συγκαλύψουν σωρεία προβλημάτων τα οποία αποτελούν παραβίαση της προβλεπόμενης ναυτεργατικής νομοθεσίας. Για την εξέλιξη των ελέγχων και την απαράδεκτη κάλυψη των Λιμενικών αρχών ενημερώσαμε τον Περιφερειάρχη Λ.Σ κ. Κοντομάρη Σπυρίδωνα ο οποίος κατά πρωτοφανή και προκλητικό τρόπο μας γνωστοποίησε ότι για το εν λόγω πλοίο εγκρίθηκε και έκτακτο δρομολόγιο το οποίο θα προέκτεινε το ωράριο εργασίας για τουλάχιστον 3 ώρες. Κάτω από αυτές τις εξελίξεις αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε από τον κοινό έλεγχο, να καταγγείλουμε την άθλια στάση των Λιμενικών αρχών και ταυτόχρονα να καταστήσουμε γνωστές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις των αρμοδίων οργάνων του ΥΕΝ και την προσπάθειά τους να κουκουλώσουν άρον-άρον τα σοβαρά προβλήματα που είχαμε ήδη εξακριβώσει.
Θεωρούμε πολιτικά υπεύθυνο για το καθεστώς εργασιακής ασυδοσίας που υπάρχει στην Πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου-Κεφαλονιάς την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ καθώς επίσης και τις τοπικές Λιμενικές αρχές οι οποίοι από κοινού βάζουν πλάτη στους εφοπλιστές να διαμορφώνουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας και να παραβιάζονται ασύστολα τα ναυτεργατικά εργασιακά δικαιώματα. Τις εν λόγω δρομολογιακές περιόδους όλων των πλοίων της γραμμής τις εγκρίνει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) καταστρατηγώντας τις Σ.Σ. Εργασίας, αποδεικνύοντας ατράνταχτα την πλήρη κάλυψη που παρέχει στους εφοπλιστές, αδιαφορώντας για τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών, των ναυτεργατών και των πλοίων.
Απαιτούμε την θεσμοθέτηση (με νομοθετική ρύθμιση) εκπροσώπων των ναυτεργατών σε όλα τα επίπεδα ελέγχου που συνδέονται και αφορούν θέματα ναυτικής εργασίας, ενδιαίτησης και ασφάλειας των πλοίων.
Τα ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει την γνώση, την εμπειρία, έχει την οργάνωση και κυρίως έχει την βούληση να επιβάλει τον σεβασμό και την νομιμότητα στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Στις 23/08/2017 επιβιβαστήκαμε στο πλοίο ΜΑΡΕ ΝΤΙ ΛΕΒΑΝΤΕ όπου ζητήσαμε έλεγχο στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος και στην εφαρμογή της Σ.Σ. Εργασίας. Το εν λόγω πλοίο είχε έναρξη εργασιών 04:30 και παύση 00:35 και χρόνο ανάπαυσης εντός 24ωρου 4:30 ώρες!!! Στην συνέχεια του ελέγχου το κλιμάκιο της Λιμενικής αρχής μας δήλωσε ότι το σήμα για τον έλεγχο από το ΥΕΝ αναφέρει για έναν εκπρόσωπο της ΠΝΟ και χαρισματικά μας επιτρέπουν να είμαστε όλοι παρόντες(!!!), μας δήλωσαν ότι δεν είναι εξειδικευμένοι για τέτοιου είδους ελέγχους και ο αρμόδια εξουσιοδοτημένος επιθεωρητής του ΥΕΝ να μας δηλώνει ότι πρώτη φορά ελέγχει πλοίο με ελληνική σημαία…. Στον έλεγχο για τη διαπίστωση αλλαγής βάρδιας Πλοιάρχων η γέφυρα κλειδώθηκε και δεν προέβηκε στην διαπίστωση της αλλαγής λέγοντας στο μέλος του κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ ότι: «ξέρετε τι γίνεται εδώ!!!» Στην συνέχεια και ενώ το πλοίο έκανε φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων, ταυτόχρονα εφοδιαζόταν με καύσιμα (γεγονός το οποίο απαγορεύεται ρητά και αυστηρά για λόγους ασφαλείας). Παρά ταύτα μας δηλώθηκε ότι αυτό είναι νομιμότατο. Το κλιμάκιο της ναυτολογίας Πάτρας μας επικαλέστηκε βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 83Α/1952) για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης αγνοώντας και περιφρονώντας την οικία ΣΣΕ Επίσης διαπιστώθηκε παράβαση η οποία αφορούσε σπαστό ωράριο εργασίας για πέντε μέλη του πληρώματος. Η ναυτολογία Κυλλήνης έφερε αντιρρήσεις ποιο Λιμεναρχείο θα τη διαπιστώσει γιατί όπως μας δήλωσε όποιος διαπιστώσει παράβαση μετατίθεται όπως έγινε πρόσφατα σε δυο συναδέλφους τους….!!!! Το εν λόγω πλοίο είχε δρομολόγιο οχληρών (καύσιμα) και μας ζητήθηκε να αποβιβαστούμε 5 ώρες νωρίτερα από το πέρας των εργασιών του πλοίου, πράγμα το οποίο θεωρούμε ανεπίτρεπτο στην άσκηση των καθηκόντων του κλιμακίου.
Στις 24/08/2017 μεταβήκαμε στο πλοίο Ζάκυνθος 1 με κλιμάκιο της ναυτολογίας Πάτρας-Κεφαλονιάς και Κατάκολου, όπου στη συνέχεια του έλεγχου η ναυτολογία του Κατάκολου κατά την άποψή της μας δήλωσε ότι η υπερωριακή απασχόληση της προηγούμενης ημέρας μεταφέρεται στη επομένη (συγχέοντας σκόπιμα και αυθαίρετα τον χρόνο εργασίας με την υπερωριακή απασχόληση) και με αυτό τον τρόπο βγαίνουν τα ωράρια και είναι νομιμότατο όπως το γράφουν και στο αρχείο ωρών ανάπαυσης των ναυτικών. Η άποψή της είναι τυπικά και ουσιαστικά αυθαίρετη και στην πραγματικότητα αποσκοπεί στην συγκάλυψη των υπερβάσεων που συστηματικά σημειώνονται στο ανωτέρω πλοίο.
Καθημερινά το πλήρωμα εργάζεται 21 ώρες χωρίζοντάς το σε βάρδιες όπως χαρακτηριστικά για το πλήρωμα καταστρώματος 1 Ναύκληρος, 2 Ναύτες και 1 Ναυτόπαις που εργάζεται εκ περιτροπής και στις δυο βάρδιες (το οποίο συνιστά καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας). Μετά από έντονη διαμαρτυρία μας για τις απόψεις της Λιμενικής αρχής καταγράφτηκε η παράβαση ότι το 50% του πληρώματος δεν έχει συνεχές οκτάωρο και δεν εφαρμόζεται η ΣΣ Πορθμείων, ζητήσαμε την παρέμβαση εισαγγελικής αρχής επικαλούμενοι τις παραβάσεις για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας όπου και μας αρνήθηκαν. Στην φάση αυτή κρίναμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα αρμόδια Λιμενικά όργανα επιδιώκουν μεθοδικά και κατ΄ εξακολούθηση να συγκαλύψουν σωρεία προβλημάτων τα οποία αποτελούν παραβίαση της προβλεπόμενης ναυτεργατικής νομοθεσίας. Για την εξέλιξη των ελέγχων και την απαράδεκτη κάλυψη των Λιμενικών αρχών ενημερώσαμε τον Περιφερειάρχη Λ.Σ κ. Κοντομάρη Σπυρίδωνα ο οποίος κατά πρωτοφανή και προκλητικό τρόπο μας γνωστοποίησε ότι για το εν λόγω πλοίο εγκρίθηκε και έκτακτο δρομολόγιο το οποίο θα προέκτεινε το ωράριο εργασίας για τουλάχιστον 3 ώρες. Κάτω από αυτές τις εξελίξεις αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε από τον κοινό έλεγχο, να καταγγείλουμε την άθλια στάση των Λιμενικών αρχών και ταυτόχρονα να καταστήσουμε γνωστές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις των αρμοδίων οργάνων του ΥΕΝ και την προσπάθειά τους να κουκουλώσουν άρον-άρον τα σοβαρά προβλήματα που είχαμε ήδη εξακριβώσει.
Θεωρούμε πολιτικά υπεύθυνο για το καθεστώς εργασιακής ασυδοσίας που υπάρχει στην Πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου-Κεφαλονιάς την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΕΝ καθώς επίσης και τις τοπικές Λιμενικές αρχές οι οποίοι από κοινού βάζουν πλάτη στους εφοπλιστές να διαμορφώνουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας και να παραβιάζονται ασύστολα τα ναυτεργατικά εργασιακά δικαιώματα. Τις εν λόγω δρομολογιακές περιόδους όλων των πλοίων της γραμμής τις εγκρίνει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) καταστρατηγώντας τις Σ.Σ. Εργασίας, αποδεικνύοντας ατράνταχτα την πλήρη κάλυψη που παρέχει στους εφοπλιστές, αδιαφορώντας για τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών, των ναυτεργατών και των πλοίων.
Απαιτούμε την θεσμοθέτηση (με νομοθετική ρύθμιση) εκπροσώπων των ναυτεργατών σε όλα τα επίπεδα ελέγχου που συνδέονται και αφορούν θέματα ναυτικής εργασίας, ενδιαίτησης και ασφάλειας των πλοίων.
Τα ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει την γνώση, την εμπειρία, έχει την οργάνωση και κυρίως έχει την βούληση να επιβάλει τον σεβασμό και την νομιμότητα στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΝΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΑΘΕΝ
ΚΡΟΚΙΔΗΣ ΝΙΚ. ΑΛΕΞΑΚΗΣ ΑΝ.
ΠΕΡΑΚΗΣ ΑΓ.