Εγκρίθηκε το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής της ΠΙΝ για το 2018,
Εγκρίθηκε το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής
της ΠΙΝ για το 2018, προϋπολογισμού 1.503.200 ευρώ
- Περιλαμβάνει συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, εκδηλώσεις, δράσεις διαφημιστικής προβολής, δημιουργία υλικού προβολής, επικοινωνιακή πλατφόρμα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
δράσεις δημοσίων σχέσεων και ψηφιοποίησης
- Περιφερειάρχης: Αξιόπιστο και δυναμικό πρόγραμμα
- Σπ. Γαλιατσάτος: Στοχευμένες κινήσεις με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους με όφελος και για τις επιχειρήσεις και για τους εργαζόμενους
Το πρόγραμμα δράσεων της τουριστικής προβολής της ΠΙΝ και των Περιφερειακών Ενοτήτων για το 2018, για την παροχή σύμφωνης γνώμης από τον ΕΟΤ, συνολικού ενδεικτικού ύψους 1.503.200 ευρώ, ενέκρινε σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων.
Οι δράσεις
Την εισήγηση έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Νησιωτικής Πολιτικής Σπύρος Γαλιατσάτος, αναλύοντας όλες τις δράσεις που περιλαμβάνει το πρόγραμμα και οι οποίες συνοπτικά είναι:
Συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις για το 2018, ως εξής:
Ιανουάριος: Ουτρέχτη Ολλανδίας και Ferienmesse Αυστρίας.
Φεβρουάριος: Μιλάνο Ιταλίας και Βελιγράδι Σερβίας.
Μάρτιος: Μόσχα Ρωσίας, Βερολίνο Γερμανίας και Νάπολη Ιταλίας.
Νοέμβριος: Λονδίνο Μ. Βρετανία, Θεσσαλονίκη.
Δεκέμβριος: Βαρσοβία Πολωνίας και Αθήνα.
Εκδηλώσεις
Διοργάνωση, επιμέλεια, συμμετοχή και στήριξη εκδηλώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό που προβάλλουν τον τουρισμό, όπως συνέδρια, ημερίδες, road show, παράλληλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο εκθέσεων , γαστρονομικά events, προβολή σε πολυκαταστήματα, μετρό κλπ.
Δράσεις διαφημιστικής προβολής
Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και εφημερίδες εγχώρια και του εξωτερικού, προβολή διαφημιστικών κατά τη διάρκεια πτήσεων, ηχητικά και διαφημιστικά μηνύματα σε τόπους συγκέντρωσης πλήθους, σχεδιασμός και παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων και μακετών, αγορά τηλεοπτικού χρόνου για την μετάδοση διαφημίσεων, ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό για την τουριστική προβολή της ΠΙΝ και των Περιφερειακών Ενοτήτων, διαφήμιση σε δικτυακούς χώρους σχετικούς με τον τουρισμό, διαφήμισε σε μεγάλα ΜΜΕ του εξωτερικού και σε διεθνή ηλεκτρονικά δίκτυα (google κλπ) και media plan για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της ΠΙΝ στο εξωτερικό.
Υλικό προβολής
Δημιουργία, παραγωγή, αναπαραγωγή και προμήθεια έντυπου υλικού και λοιπού υλικού προβολής, όπως φωτογραφικό υλικό, μετάφραση σε διάφορες γλώσσες, έντυπα για εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ειδικά αναμνηστικά δώρα (λευκώματα, βιβλία κλπ).
Επικοινωνιακή πλατφόρμα
Δημιουργία επικοινωνιακής πλατφόρμας ως όχημα για την προβολή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, ανάπτυξη κειμένων προορισμών και ταξιδιωτικών εμπειριών, φωτογραφική κάλυψη θεματικών τουριστικών εμπειριών και δημιουργία video υλικού.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Καθορισμός στρατηγικής και στόχων, ανάπτυξη και σχεδιασμός, δημιουργία, διαχείριση και προώθηση περιεχομένου.
Δράσεις δημοσίων σχέσεων
Φιλοξενία δημοσιογράφων του τουριστικού ρεπορτάζ, υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων, προσωπικότητες, press & media trips, bloggers activation, digital PR campaign και δράσεις έμμεσης διαφήμισης.
Ενέργειες και δράσεις ψηφιοποίησης
Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, σχεδιασμός και υλοποίηση στοχευμένων ενεργειών προβολής της ΠΙΝ για χρήστες κινητών τηλεφώνων, ειδικές εφαρμογές, ψηφιακοί χάρτες και εικονικές διαδρομές.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ύψους 1.503.200 ευρώ είναι ενδεικτικός και οι δαπάνες θα διαμορφωθούν ανάλογα με τις διατιθέμενες πιστώσεις του οικονομικού έτους 2018 και την ένταξή τους σε ανάλογο χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ή ΚΑΠ).
Σπ. Γαλιατσάτος: Στοχευμένες κινήσεις με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους με όφελος και για τις επιχειρήσεις και για τους εργαζόμενους
Απαντώντας σε ερωτήσεις που ακολούθησαν από τους περιφερειακούς συμβούλους ο Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Γαλιατσάτος επεσήμανε ότι η ΠΙΝ ακολουθεί την πλέον σύγχρονη μέθοδο προβολής παγκοσμίως, με αποτελέσματα απολύτως μετρήσιμα ως προς την απήχησή τους. Υπενθύμισε ότι η αύξηση των αφίξεων τουριστών σε όλα τα νησιά του Ιονίου είναι συνεχής, ενώ το Ιόνιο έχει αλματώδη άνοδο και στα έσοδα από τον τουρισμό, βάσει της πρόσφατης έκθεσης της Τράπεζας της Ελλάδας. Επεσήμανε δε ότι το κέρδος από την άνοδο του τουρισμού στα Ιόνια Νησιά δεν ευνοεί μόνο τους επιχειρηματίες του κλάδου (οι οποίοι υπενθύμισε ότι στην πλειοψηφία τους είναι ιδιοκτήτες μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και βαρύνονται με δυσβάσταχτη φορολογία), αλλά και τους εργαζόμενους με εξασφάλιση των υπαρχόντων θέσεων εργασίας και δημιουργία νέων. “Οι κινήσεις μας είναι στοχευμένες και μεθοδικές, δεν παρεκκλίνουμε από την στρατηγική που έχουμε χαράξει ως ΠΙΝ και υλοποιούμε δράσεις με τη συνεργασία των ανθρώπων του τουριστικού κλάδου” δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Σπ. Γαλιατσάτος.
Περιφερειάρχης: Αξιόπιστο και δυναμικό πρόγραμμα
Ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της στρατηγικής της ΠΙΝ στην τουριστική προβολή εμφανίστηκε και ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, ο οποίος δήλωσε ότι τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την ορθότητα της επιλογής της ΠΙΝ να υιοθετήσει και να επιμείνει με επιμονή και σκληρή δουλειά στην εξωστρέφεια και τις πλέον σύγχρονες μεθόδους προβολής. “Πρόκειται για ένα αξιόπιστο και δυναμικό πρόγραμμα”, είπε, “και ο συνδυασμός δράσεων και πρωτοβουλιών προβολής που υλοποιούμε είναι συγκερασμός παλιών και σύγχρονων μέσων και εργαλείων”.
Η κριτική που μας γίνεται καλόπιστα είναι καλοδεχούμενη και είμαστε ανοικτοί σε συζητήσεις και συνεργασίας, όσοι όμως κακόπιστα, για λόγους που εκείνοι γνωρίζουν, επικρίνουν την Περιφέρεια θα πρέπει να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους. Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, όχι μόνο ως ΠΙΝ, αλλά και ως χώρα, από αξιόπιστους οργανισμούς και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αποδεικνύουν ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Οι αυξητικοί δείκτες στις αφίξεις και τα έσοδα αποδεικνύουν και επιβραβεύουν στην πράξη την στρατηγική μας στην τουριστική προβολή, δήλωσε ο Περιφερειάρχης.
Αναφορικά με την επιλογή της Google ή του CNN ως εργαλείων για την προβολή των Ιονίων Νήσων ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ότι διέπονται από ειδική νομοθεσία μοναδικού μέσου, υπενθύμισε δε ότι η προβολή ως IONIAN ISLANDS συνοδεύεται και από αντίστοιχη προβολή ανάδειξης του συγκριτικού πλεονεκτήματος κάθε νησιού χωριστά. “Έχουμε χαράξει την στρατηγική μας στην τουριστική προβολή και δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ότι θέλει” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Περί συγκρίσεων
Αναφορικά με το θέμα της σύγκρισης της παρουσίας στις εκθέσεις της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, που επιχειρείται από κάποιους, ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ότι πρόκειται για σύγκριση ανόμοιων πραγμάτων καθώς η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου στηρίζεται για την τουριστική της προβολή σε ιδιωτικά κεφάλαια και επιχειρηματίες του τουρισμού. “Εμφανίζονται κάποιοι σαν να έχουν ειδική σχέση με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου αλλά δεν πρόκειται να ακολουθήσουμε όσα γίνονταν στο παρελθόν, που είχαν αναθέσει την προβολή της τουριστικής προβολής της Κέρκυρας στη “Ροδιακή” με 75.000 ευρώ!”, είπε.
Για τους πόρους του ΕΣΠΑ
Ο Περιφερειάρχης ήταν αιχμηρός και για τη διάθεση των πόρων του ΕΣΠΑ το προηγούμενο διάστημα. “Είμαστε προσεκτικοί στη διαχείριση των πόρων και χρημάτων που έχουμε στη διάθεσή μας για την τουριστική προβολή”, είπε, “Δεν πρόκειται να ακολουθήσουμε όσα γίνονταν το προηγούμενο διάστημα και να σπαταλάμε αλόγιστα χρήματα για μετακινήσεις σωματείων κατά συρροήν και εκδηλώσεις που καμία σχέση δεν είχαν με τον τουρισμό και την προώθησή του, όπως για παράδειγμα εκδήλωση που έγινε στο Κομπίτσι και την βάφτισαν τουριστική προβολή!”.
Για τους ωφελούμενους από την τουριστική άνοδο
Όσον αφορά στα οφέλη από τον τουρισμό ο Περιφερειάρχης διευκρίνισε ότι ωφελούμενοι δεν είναι μόνο οι επιχειρηματίες του τουρισμού αλλά και οι εργαζόμενοι, καθώς μειώνεται η ανεργία, αυξάνονται οι θέσεις εργασίας, βελτιώνονται οι συνθήκες και οι οικονομικές απολαβές. “Επανειλημμένως έχουμε έμπρακτα δείξει το ενδιαφέρον μας για τους εργαζόμενους. Διευκρινίζουμε ότι για εμάς υπάρχουν “επενδύσεις” και επενδύσεις. Είμαστε ευθέως αντίθετοι σε “επενδύσεις” τύπου Ερημίτη και στηρίζουμε την υγιή επιχειρηματικότητα όπως εκείνη του ΙΚΟS στη Δασσιά της Κέρκυρας. Δημιουργούμε το κατάλληλο περιβάλλον για την ίδρυση και τον εκσυγχρονισμό τέτοιων επιχειρήσεων και προς επίρρωση αυτού, στο συμβούλιό μας έχουμε να εγκρίνουμε μελέτες για 565 κλίνες σε 5στερα ξενοδοχεία στα νησιά μας”, είπε.
Αναφορικά δε με την FRAPORT και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στα αεροδρόμια των νησιών ο κ. Γαλιατσάτος δήλωσε ότι ήδη έχουν υπάρξει προβλήματα. Παράδειγμα αυτού είναι η προσπάθεια της Fraport να δυσκολέψει τεχνητά τις πτήσεις της British Airways στα αεροδρόμια των νησιών μας, προς όφελός της.
Υποδομές και τουριστική προβολή
Απαντώντας για τις υποδομές και τα έργα, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι δεν μπαίνουν σε αντιπαραβολή οι δύο τομείς. “Πρέπει να γίνουν έργα και οι απαραίτητες υποδομές και πρέπει να γίνει και η τουριστική προβολή για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, θα έλεγα μάλιστα ότι αλληλοσυμπληρώνονται”, δήλωσε. Ανέφερε επίσης ότι η νέα στρατηγική για την προοπτική της τουριστικής οικονομίας έχει λάβει υπόψη τις υποδομές, το περιβάλλον και την φέρουσα ικανότητα των νησιών, καθώς τα νησιά ήδη αντιμετωπίζουν πρόβλημα από την αύξηση της τουριστικής κίνησης.
Για την ΕΤΙΝ
Ο Περιφερειάρχης επιπλέον, απαντώντας στον κ. Σπύρου σχετικά με την ΕΤΙΝ, υπενθύμισε ότι όχι μόνο δεν ήταν πολύτιμο εργαλείο στην κατεύθυνση της ανάπτυξης στον τουρισμό, αλλά όπως αποδείχθηκε από τον πόρισμα των ορκωτών λογιστών, αντιμετώπιζε σωρεία διαχειριστικών και οικονομικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα να έχει απολέσει την έξωθεν καλή μαρτυρία. Το κλείσιμο της ΕΤΙΝ, που αποφασίστηκε από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων της, ήταν μονόδρομος μετά τα ευρήματα κακοδιαχείρισης που ανέδειξε ο έλεγχος και ο φάκελος βρίσκεται στη δικαιοσύνη, στον Εισαγγελέα Διαφθοράς για την τελική απόφαση. “Εμείς πράξαμε αυτό που έπρεπε και είχαμε υποχρέωση, να προασπίσουμε τα συμφέροντα των πολιτών και να εξασφαλίσουμε χρηστή διοίκηση” δήλωσε χαρακτηριστικά.