ΑΝΘΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Επικεφαλής Παράταξης
ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΘΕΛΗΣΗ Κέρκυρα 30/11/2017
ΠΡΟΣ
1. Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων
Κο Θεόδωρο Γαλιατσάτο
2. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Kέρκυρας.
Ε Π Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η Νο 26
Η΄ ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
Κύριε Περιφερειάρχα:
Λαμβάνοντας ως έναυσμα την δική σας ευαισθησία όταν ευρισκόσαστε στα έδρανα της μειοψηφίας για την κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα νησιά μας και ειδικότερα της γραμμής Ηγουμενίτσας Κέρκυρας διατυπώνω τις παρακάτω σκέψεις παρατηρήσεις και ερωτήματα προκειμένου να πληροφορήσετε τον κερκυραϊκό λαό για τις σημερινές σας ενέργειες ως περιφερειακή αρχή.
Γνωρίζετε ότι ήδη έχουμε ταλαιπωρηθεί από τις συνεχείς απεργίες των λιμενεργατών και αισθανόμαστε στο νησί εγκλωβισμένοι και ανήμποροι να ικανοποιήσουμε ανάγκες ζωτικής σημασίας όπως είναι και αυτές αρκετών κερκυραίων για ιατρική περίθαλψη και παρακολούθηση για σοβαρά ζητήματα υγείας σε διάφορα νοσοκομεία εκτός νησιού.
Υπάρχει η γενική εκτίμηση και αίσθηση στη συνείδηση του κερκυραϊκού λαού ότι τα εφοπλιστικά συμφέροντα και η εμμονή μερικών να μονοπωλήσουν την ακτοπλοϊκή γραμμή πληρώνεται με βαρύτατο κόστος από τους εκατό είκοσι και πλέον χιλιάδες κατοίκους του νησιού.
Είναι επίσης αλήθεια ότι οι εισηγήσεις από το λιμεναρχείο προς το Σ.Α.Σ. για τα δρομολόγια δεν γνωρίζουμε κάτω από ποιο σκεπτικό γίνονται και αν και κατά πόσο λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες του κερκυραϊκού λαού ή ΟΧΙ.
Γενικώς η διαδρομή που ακολουθείται έως να φτάσει η τελική πρόταση στο Σ.Α.Σ. είναι και αδιευκρίνιστη και γενικώς πέρα και έξω από τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα των κατοίκων του νησιού.
Μας είναι αδιανόητο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς χωρίς εμάς.
Όσο για τα εργατικά εργασιακά συμφέροντα των ναυτεργατών τα οποία τίθενται ως προμετωπίδα από το σωματείο, αυτά ο κερκυραϊκός λαός τα έχει θέση υπό διερεύνηση καθότι όλοι παροικούμε την Ιερουσαλήμ και αντιλαμβανόμαστε στο βαθμό του δυνατού ότι οι εφοπλιστές κάτοχοι των καραβιών της γραμμής μπορούν αν επιθυμούν κατά το δοκούν να ενεργοποιήσουν μια κινητοποίηση με απώτερο στόχο να πλήξουν τον ανταγωνιστή τους και να μονοπωλήσουν την γραμμή.
Μας είναι επίσης κατανοητό απολύτως και είμαστε σίγουροι ότι σε ενδεχόμενη μονοπώληση της γραμμής το κόστος των εισιτηρίων θα είναι απαγορευτικό στα 2/3 του Κερκυραϊκού λαού. Άλλωστε για αρκετά χρόνια είχαμε το παράδειγμα της ακτοπλοϊκής γραμμής Ζακύνθου Κυλλήνης. Επίσης και το παράδειγμα Κέρκυρας Παξών και το εν δυνάμει παράδειγμα Λευκίμης Κέρκυρας όπου ο ανταγωνισμός των εφοπλιστών είναι σε επίπεδο αλληλοεξόντωσης με στόχο το μονοπώλιο μας δημιουργούν πλείστα ερωτηματικά φόβους και απορίες για την διαφαινόμενη θύελλα που επίκειται.
Τα μέσα και οι τρόποι που χρησιμοποιούνται από ορισμένους ιδιοκτήτες των καραβιών, ενδεχομένως να είναι πολύπλευρα και πολυποίκιλα και να έχουν να κάνουν ίσως με πολιτικές πιέσεις με ταξίματα με εξαγορά συνειδήσεων, ή με οποιοδήποτε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο.
Η διαφάνεια ο διάλογος και η στήριξη και υποστήριξη του δημοσίου συμφέροντος και του λαού της Κέρκυρας θα αποτρέψουν κατά την άποψή μας όλες τις πιθανές παράπλευρες και έκνομες λειτουργίες.
Σε ότι μας αφορά πρωτίστως ο πρώτος και δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης πρέπει να διασφαλίσουν υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες τα κόστη μεταφοράς και ακολούθως την πολυτελή μετακίνηση των πολιτών. Άλλωστε σε μια ελεύθερη αγορά θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης με όλα τα κόστη με όλους τους χρόνους και με όλους τους όρους πολυτέλειας, ή απλώς ασφάλειας αλλά με φτηνό κόμιστρο.
Εν ολίγοις θα πρέπει ο καθένας αναλόγως με την οικονομική του δυνατότητα να μπορεί να διαλέξει. Το να εκφράζουμε απόψεις πέρα και έξω από τις δυνατότητες παρέμβασής μας όπως ότι: «Ζητάμε αναβάθμιση των πλοίων της γραμμής» για το θεαθήναι, είναι και επικίνδυνες και ελέγξιμες όταν αυτές οι απόψεις μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τους εφοπλιστικούς κύκλους για να μονοπωλήσουν την γραμμή.
Από πότε οι εφοπλιστές ζητάνε την γνώμη των απλών κοινών θνητών αν θα αναβαθμίσουν τα πλοία τους και μάλιστα ζητάνε και έγγραφες δηλώσεις και αποφάσεις πολιτικού περιεχομένου;
Για τα παραπάνω ερωτάσθε:
- Παρευρέθηκε η περιφέρεια στο τελευταίο Σ.Α.Σ. έστω και ατύπως και αν ΝΑΙ με ποιες θέσεις;;
- Είχατε ειδοποιηθεί για την συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.;
- Από πλευράς δήμου μάθαμε ότι υπήρχε εκπροσώπηση σε επίπεδο αντιδημάρχου τι πρότεινε πως τοποθετήθηκε και ποιος ήταν;
- Γνωρίζετε ότι μετά το τελευταίο Σ.Α.Σ. ότι το δρομολόγιο από Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα έχει διαμορφωθεί στις 7.30 το απόγευμα και μετά στις 11.30 το βράδυ;
- Γνωρίζετε ότι αν το πλοίο είναι γεμάτο οι Κερκυραίοι διανυκτερεύουν μετά από 4 ώρες αναμονή στην Ηγουμενίτσα;
- Γνωρίζετε αν την παραπάνω πρόταση συνυπέγραψε και το λιμεναρχείο Κέρκυρας;
- Υπάρχει έγγραφο της περιφέρειας που να αναφέρει ότι επιθυμεί αναβάθμιση της ποιότητας των καραβιών χωρίς να αγγίζει το κόστος μεταφοράς και την δυνατότητα επιλογής μας; Αν ναι ποιος το υπογράφει και γιατί δεν ρωτήθηκε το Περιφερειακό συμβούλιο;
- Ποια είναι τελικά η προτεραιότητά μας η αναβάθμιση των πλοίων ή τα κόστη μεταφοράς; Η διευκόλυνση των μονοπωλιακών εφοπλιστικών σκέψεων ή ο ανταγωνισμός για την διασφάλιση του χαμηλού κόστους; Το να έχουμε λόγο στον αριθμό δρομολογίων ή κατά το δοκούν να βγαίνουν οι προτάσεις από τα τοπικά λιμεναρχεία με εισηγήσεις των εφοπλιστικών γραφείων αγνοώντας τις ανάγκες του κόσμου;
- Ποια είναι η κεντρική παρέμβασή σας προκειμένου να διασφαλίσουμε έναν υγιή ανταγωνισμό εταιρειών στην πολλαπλά κερδοφόρα ακτοπλοϊκή γραμμή με στόχο και την αναβάθμισή της και πρωτίστως τα χαμηλά κόστη των εισιτηρίων;
10.Γνωρίζετε ότι την Κυριακή 19/11/2017 το
απόγευμα στην Ηγουμενίτσα εκτυλίχτηκαν
σκηνές απείρου κάλους με εκατοντάδες άτομα
που έμειναν εκτός πλοίου και καλούνταν
ενδεχομένως να διανυκτερεύσουν Ηγουμενίτσα
λόγω του ότι γέμισε.
το πλοίο και κανείς δεν ενεργοποιήθηκε να ελέγξει τον αριθμό δρομολογίων και το βαθμό εξυπηρέτησης πολιτών ειδικά σε ημέρες αργιών αποχώρησης και επιστροφής;
Μετά από τα παραπάνω και με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών της Κέρκυρας και όλης της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται στο Νησί σας καλώ να διασφαλίσουμε τον Υγιή ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.
Να καταπολεμήσουμε και να αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια μονοπώλησης της γραμμής Να απαιτήσουμε από το Λιμεναρχείο Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας να διαβουλεύεται με τον Α και Β βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης Ιονίων και Κέρκυρας πριν προτείνουν στο Σ.Α.Σ. τα δρομολόγια και να σταματήσει αυτή η σκοτεινή διαδρομή συζητήσεων και διαβουλεύσεων εν αγνοία των εκπροσώπων των πολιτών της Κέρκυρας.
Οι προτάσεις να έρχονται στο περιφερειακό Συμβούλιο και να εδράζονται στην λογική της νομιμότητας και όχι του εξοντωτικού ανταγωνισμού μεταξύ των συμφερόντων των πλοίων.
Να ζητήσουμε νομοθετικά να κατοχυρωθεί η παρουσία μας στο Σ.Α.Σ. σε επίπεδο δύο εκπροσώπων ενός της πλειοψηφίας και ενός της μειοψηφίας.
Έως ότου όμως κατοχυρωθεί νομικά η παρουσία μας στο Σ.Α.Σ. να υπάρχει οπωσδήποτε ατύπως η παρουσία μας για να γνωρίζουμε επιτέλους ποιοι και τι αποφασίζουν ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ.
Κύριε πρόεδρε το ζήτημα είναι σοβαρό και θεωρούμε ότι πρέπει να μπει ως ΘΕΜΑ στην ημερήσια διάταξη για να πάρουμε αποφάσεις. ΑΣ ΚΡΙΝΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΡΧΗ!!
Για την παράταξη ο επικεφαλής
Χρήστος Κ. Άνθης